هوپ بیصدا

روزمرگی ها ومن

هوپ بیصدا

روزمرگی ها ومن

11

یه روزایی مطالبی میخونم یا حرفایی میشنوم که حیرت میکنم.واقعا ما مردم افراط وتفریط هستیم .امروز موضوع جالب گیاه خواری بود.الان حسابی روبورسه هرچی گیاهی تر وخامتر بهتر .اینقدر تبلیغات وتهییج های این طایفه هیجان انگیزه تودنیای مجازی که گاهی دچار تعارض میشم .نکنه همه باید همینطوری باشن!!!

من همه چی میخورم وهمه چی هم دوست دارم .اصلا یعنی اصلا آدمایی که میگن من نمیتونم بخورم وجاندارم رادرک نمیکنم.حالااین نمیتونم بخورم دامنه اش از شکلات وشیرینی وقره قوروت شروع میشه تا کباب وگوشت وکاهو ولبو وباقالی.امروز یه عکسوحشیانه دیدمکه برای منع ومذمت گوشتخواری گذاشته بودن گاوه راتو سوپرمارکت کنار یخچال گوشتا سلاخی کرده بودن.بنظرم احمقانه بود.بیشتر تبلیغ وحشی بازی بود تا تشویق به گیاهخواری.کلا ماها زیاد گوشت وپروتئین نمیخوریم.درسته عادتهای غذایی خوب کم داریم ولی درمقایسه بابقیه دنیا خیلی افتضاح نیستیم یه بخشی اش ناآگاهیه یه بخشی عدم دسترسیه ولی کلا سفره ایرانی خیلی پراز گوشت نیست نرماله.نون وسبزی هم داره گوشت ولبنیات هم داره.وقتی به بقیه عادتها وآداب غذا توبقیه دنیا دقت میکنم اونها بیشتراز ما گوشت میخورن.من معتقدم همه چی نرمال خوبه بعدش هم ادم به علایقش بپردازه یکی ترشی دوست داره یکی تندی چه ایرادی داره من به زور غذای دوستم را تند نکنم اونم به زور منو گیاهخوار نکنه.اما الان یه تز گیاهخواری باب شده همه دنیا رادر گیاهان میبینن.من نمیدونم تواین فلسفه حیوونا باید برن چکارکنن؟یه حیوونی مثل گوسفند من تاحالا نشنیدم وحشی داشته باشه یعنی همه اشون اهلی بودن بغل آدما اگه قراره ما نخوریم گوسفندارو پس چکارشون کنیم؟همه شیروپشمشون راهم استفاده کردیم بعدش چی؟گاو وشتر وبز نمونه وحشی اش وجود داره توطبیعت برن طعمه آقاشیره وخانم ببره بشن میگیم اهلی هاراهم مانمیخوریم برن پیش فامیلای وحشی سبک زندگی اونارویاد بگیرن وبعد هم طعمه بشن وارد چرخه بشن ولی واقعا گوسفندا برای چی در چرخه طبیعت هستن؟؟الان ما گورستان برای آدما کم داریم اگر گاو وگوسفند وارد چرخه خوراک نشن باید گورستان حیوانات تعبیه کنیم؟؟الان اینهمه تولید صنعتی دام وطیور داریم بااین تبلیغ های عجیب مردم جوگیربشن دیگه نخورن تکلیف این تولیدات چی میشه؟؟میگن گاواقرارنبوده اینقدر شیر تولید کنن واینقدرگوشت بدن آدما باظلم به اونها توروند رشدشون اختلال ایجاد کردن سرعت دادن نتیجه این شده ,برای تامین خوراک گیاهی هم که مزارع عادی نمیتونن جوابگو باشن اگه همه گیاهخواربشن گیاهان تراریخته اشکالی ندارن بخوریم؟

میگن یه روایتی ازکوروش که عزیز دل خیلی ازعزیزانه هست که ایشون گفتن خدایا مردم مرااز خشکسالی ودروغ محفوظ بدار.من فکر میکنم درحال حاضر باید یه تکمله به این جمله اضافه بشه:خداوندا مردم مرااز جوگیری ودروغ وخشکساای محفوظ بدار.با تاکید مجدد برجوگیری.

نکته جالب نمیدونم ما چراهرجا کم میاریم ازاسلام به حکم چهارهمسر گیر میدیم .میخواد نقض حقوق سیاسی درانتخابات باشه کم شدن آب سد کرج یاهمین گیاهخواری.ملت اینقدرشیک از نخوردن استیک میرسن به حکم قران درباب اختیارکردن همسر مجدد که علمای سفسطه عمرا بتونن.

من یه دغدغه جدی دارم که حشرات خوراک چینی و میوه های دریایی تواین دعوا کجا هستن چون شیک وباکلاس وعجیبن جزو گیاهان محسوب میشن یا نه با گاوها وشترها دریک گروه هستن.بعد اگه با گاوها هم گروه هستن وعزیزان ازکشتن وسوخاری خوردنشون ناراحت میشن اگه این حشرات عزیز نیش بزن یا تو سر وکله اشون پرواز کنن قربون صدقه اشون میرن یا میکشنشون؟بعدحقوق حیوانی وعواطف انسانی واحترام به طبیعت چی میشه؟؟



خیلی ازین ماجراها امشب شاکی ام خیلی.گیاهخواری خوبه همونطورکه همه چیزخواری وگوشتخواری خوبه.ازنظر من همه آزادن انتخاب کنن.ولی آزاد نیست افکارشون را حقنه کنند یا افکار دیگران راتخریب وتحقیر.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیکادل پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 ساعت 10:08

واقعا هم جوگیر ملتی هستیم. خب اصل رعایت تعادله که گذشتگانمون انجامش میدادند. هفته ای یکی دو بار گوشت میخوردند.

تعادل کلا از جامعه حذف شده.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.