هوپ بیصدا

روزمرگی ها ومن

هوپ بیصدا

روزمرگی ها ومن

امتحان نوشت

سخت مشغول درس وامتحانات هستم .درکنارش خوش خیال بودم که هفته گذشته امتحانات بچها تمام شده زهی خیال باطل که ازابتدای هفته فرمودند نه انها شوخی بوده وامتحانات جدی دراین هفته برقرار است.سیکل معیوب تعلیم وتربیت واجرای ناقص وابتر طرحهای نوین امکان تغییر واقعی وجدی را میگیره.نظام اموزشی درابتدایی توصیفی است یعنی معلم بدون نیاز به امتحان نسبت به وصف حال شاگردانش باید اشراف داشته باشد.اولا که درکلاس چهل نفره امکانش نیست تسلط براحوال چهل نفر البته درایام قدیم زمان ما 44 نفر بودیم تا جزئی ترین علایقمان را معلم وناظم ومدیر میدونستند.نظام توصیفی درست اجرا نمیشه وامتحان میگیرند.اگر قرار است امتحان ملاک ارزیابی باشد اموزشها هم برهمان سیاق قدیم باید امتحان محورباشه.اموزشها ساده وسبک وسرسری براساس قاعده توصیفی اما پرسش وارزیابی براساس امتحان ودودوتا چهارتا.میان این شتر گاو پلنگ هم بچها .معلم مشق وتمرین وتکرار را حذف کرده خب بدون اینها امتحان مفهومی نداره .اگر قراراست دانش اموزبرای امتحان اماده بشه باید یادش بدیم که با تمرین وتکرار روی موضوع مسلط میشه.بعد اقایون انتظار دارن نظام اموزشی اصلاح بشه کنکورحذف بشه گل وبلبل بشیم.تا وقتی هرکس ساز ناکوک خودش را با سلیقه خودش میزنی امکانش نزدیک به صفره.

پریشب ها وسط خوندن زبان ازباب سوزن بده چاه بکنم کارم نفرما سری به ایمیلم زدم وفهمیدم مقاله ام درمرحله نهایی پذیرش شده چنان شنگول وخوشحال شدم که خواب وخستگی پرید تا ساعت 3 زبان میخوندم.تجربه جالبی بود..بعدش وقتی فهمیدم ارایه ام باید پوستر باشه یخورده معقول تر شدم وبه حالت طبیعی بازگشتم

نظرات 1 + ارسال نظر
نیکادل سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 12:25


چقددددر عالی. من فکر می کنم شما دقیقا و درست همون جایی و رشته ای قرار گرفتید که باید باشید. حتما که انتخاب تصادفی نبوده. پس کرمان تشریف میارید؟

نظر لطف شماست.نه نمیام چون اغلب کارگاههایی که برگزار میکنند مخاطب خاص داره برای نیروی انتظامی وقضات و...بعد هم ارائه برای من درنظر نگرفتند وصرفا پوستر ارائه میشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.